Диптих Вікна
Диптих має передісторію з доітернетних часів.
Будучи у той момент без кількох місяців випускницею, мене весь час наздоганяли думки про «період гніздування», необхідність робити вибір , Як жити далі?»; цінність життя звичайної людини, митця чи лідера; про плату за свободу, плату за захоплення своєю роботою.
На одному зі святкувань, здається це був ювілей художки, мені довелось стати предметом дискусії двох іноземців. Один все життя прожив за кордоном , багато подорожував, збирав колекцію творів мистецтва, інший наш випускник, який на той момент більше 10 років жив у Мюнхені.
Перший наполягав, що така «молода-талановита» дівчина як я, повинна багато подорожувати, а інший, будучи художником, говорив про те, що він знає багатьох людей, які ніколи не залишали Мюнхен, все життя жили в одному кварталі, на роботу ходили в сусідній , максимум їздили за місто і прожили цілком щасливе життя.
Цей диспут запам’ятався мені тим, що перекликався з такою модною тепер темою жінки в мистецтві, з необхідністю робити вибір між мистецтвом і побутом, який з появою сім’ї , потребує все більше часу.
На першій картині Диптиху зображена яблуня, яку видно з вікна моєї кухні. Це певний символ стабільності. Є така приказка: не подобається – рухайся, ти ж не дерево.
Часом люди пов’язані обставинами не менше ніж дерева корінням.
Вони зв’язані міцними, можливо чудовими стосунками з тими , хто має гарну роботу, або ходить в школу, має друзів, не менш значуще і насичене власне життя, власні бажання.
І як би це було чудово, якщо б близькі могли рухатись разом.